Overslaan en naar de inhoud gaan

U bent hier

Campagne 'Ik Weet Wat Ik Doe'

Sensoa sensibiliseert en informeert met filmclips en affiches waarin homo- en biseksuele mannen getuigen.

De keuzes die zij zelf maken zijn belangrijk in de campagne. Het gaat over hiv en veilige seks, maar ook over andere gezondheidsuitdagingen, zoals:

  • mentale gezondheid
  • middelengebruik
  • relatiekeuze 
  • je plaats vinden in de homosubcultuur

Doorheen hun leven ontwikkelen mannen hun eigen manier van omgaan met deze gezondheidsuitdagingen.

Lees verhalen of bekijk videoclips van Ik Weet Wat Ik Doe

 

Open of gesloten relaties, fuckbuddy?

De campagne wisselt per jaar van thema. Dit jaar staan ‘relaties’ centraal. 

Sommige mannen kiezen voor een monogame relatie. Anderen maken afspraken met hun partner(s) welke de voorwaarden zijn om eventueel met andere mannen seks te hebben. 

Afspraken maken over seks ligt vaak moeilijk. Onrealistische afspraken tussen relatiepartners kunnen leiden tot risico. Er wordt aangenomen dat de helft van de nieuwe infecties met hiv gebeurt tussen vaste (seks)partners. Als je stopt met condooms zonder vooraf te testen en de gemaakte afspraken over (onbeschermde) seks met andere mannen niet nakomt, loop je risico op soa's en hiv.

Campagnemateriaal

  • De affiches van ‘Ik Weet Wat Ik Doe’ zijn te zien in het homo-uitgaansleven. Daarnaast verschijnen banners op websites en advertenties in gay magazines. Je kan affiches bestellen.
  • De filmclips van de campagne kan je delen via Facebook, bij voorkeur met vermelding van #IkWeetWatIkDoe.
  • Je vindt de clips op YouTube en op de Facebook-pagina van ik Weet Wat ik Doe.